Wnoszenie wniosków (podań), w formie elektronicznej, do organu administracji publicznej regulują zapisy art. 63ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz. U. z 1960 r., Nr 30, poz. 168 z późn. zm.).
Zgodnie z § 5 ust.1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 września 2005 roku w sprawie warunków organizacyjno-technicznych doręczania dokumentów elektronicznych podmiotom publicznym (Dz. U. z 2005 r. Nr 200 poz. 1651) Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Płocku przyjmuje doręczane dokumenty elektroniczne za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej dostępnej na stronie internetowej: http://epuap.gov.pl.
Adres skrytki do korespondencji Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Płocku na platformie ePUAP jest następujący: /3beud250rb/skrytka
Dokumenty elektroniczne przekazywane w powyższy sposób muszą być podpisane bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy kwalifikowanego certyfikatu lub za pomocą profilu zaufanego.
Na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 11 października 2005 r. w sprawie minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 212 poz. 1766) akceptuje się następujące struktury fizyczne dokumentów elektronicznych:
- txt, doc, rtf, odt, pdf – dokumenty tekstowe lub tekstowo-graficzne,
- xls, ods,csv – arkusze kalkulacyjne,
- gif, tif (tiff), jpg (jpeg) – dokumenty graficzne,
- zip, rar, arj – do zmniejszenia objętości dokumentów elektronicznych o dużych rozmiarach.