Dla klas: I – IV
1. „O przemocy wśród dzieci” – 1 godz.
CEL: przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej poprzez zwiększanie wiedzy i umiejętności odbiorców na temat zjawiska przemocy i reagowania na krzywdzenie.
2. „Halo emocje! Jak być empatycznym?” – 1 godz.
CEL: przeciwdziałanie przemocy poprzez przekazanie odbiorcom wiedzy na temat emocji i okazywania empatii.
3. „Każdy z nas jest inny i to jest fajne! Warsztaty tolerancji” – 1 godz.
CEL: przeciwdziałanie przemocy poprzez kształtowanie prawidłowych postaw społecznych.
Dla klas: V – VI
1. „Szkoła – grupa – ja”– 1 godz.
CEL: przeciwdziałanie przemocy poprzez zwiększenie wiedzy i umiejętności odbiorców w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa emocjonalnego w grupie rówieśniczej (klasie).
2. „O wartościach w komunikacji”– 1 godz.
CEL: przeciwdziałanie przemocy poprzez zwiększenie wiedzy odbiorców w na temat wartości umożliwiających budowanie satysfakcjonujących relacji rówieśniczych.
3. „O Emocjach. Jak je okiełznać?” – 1 godz.
CEL: przeciwdziałanie przemocy poprzez zwiększenie wiedzy odbiorców na temat emocji i ich regulacji.
4. „Każdy z nas jest inny i to jest fajne! Warsztaty tolerancji” – 1 godz.
CEL: przeciwdziałanie przemocy poprzez kształtowanie prawidłowych postaw społecznych odbiorców.
5. „Gra szyfrów, czyli jak się komunikować, aby być usłyszanym” – 1 godz.
CEL: przeciwdziałanie przemocy poprzez zwiększenie wiedzy odbiorców w zakresie komunikacji werbalnej i niewerbalnej.
Dla klas: VII – VIII
1. „Młody człowiek w świecie wartości” – 1 godz.
CEL: przeciwdziałanie przemocy poprzez zwiększenie wiedzy odbiorców na temat dokonywania życiowych wyborów z uwzględnieniem uniwersalnych, ogólnoludzkich wartości.
2. „Młody człowiek na antywartościach” – 1 godz.
CEL: przeciwdziałanie przemocy poprzez zwiększenie świadomości odbiorców na temat antywartości i ich wpływu na życie jednostki i zbiorowości.
3. „O Emocjach. Jak je okiełznać?” – 1 godz.
CEL: przeciwdziałanie przemocy poprzez zwiększenie wiedzy i umiejętności odbiorców na temat źródeł emocji i ich regulacji.
4. „Jestem architektem swojego życia” – 1 godz.
CEL: przeciwdziałanie przemocy poprzez dowartościowanie odbiorców w celu podniesienia ich samooceny i wzmocnienia poczucia własnej sprawczości.
Dla uczniów szkół średnich:
1. „Potrzeby. Ja – Ty – My” – 2 godz.
CEL: przeciwdziałanie przemocy poprzez zwiększenie wiedzy i świadomości odbiorców na temat prawidłowego funkcjonowania jednostki, pary i grupy.
2. „Geografia ludzkiego ciała i umysłu, czyli dlaczego każdy z nas ma granice” – 1 godz.
CEL: przeciwdziałanie przemocy poprzez zwiększenie wiedzy i umiejętności odbiorców na temat poszanowania fizycznych i psychologicznych granic jednostki.
3. „Czego Ci brakuje, czego potrzebujesz? O emocjach trochę inaczej” – 2 godz.
CEL: przeciwdziałanie przemocy poprzez zwiększenie wiedzy i świadomości odbiorców na temat rozpoznawania własnych potrzeb psychicznych, stawiania i przestrzegania granic oraz emocjonalności jednostki w wymiarze indywidualnym i społecznym.
4. „Konflikt i co dalej? Wojna czy pokój – Ty wybierasz! – 1 godz.
CEL: zapobieganie destruktywnym skutkom konfliktu poprzez upowszechnianie wiedzy na temat mediacji.
5. „Jestem architektem swojego życia” – 1 godz.
CEL: przeciwdziałanie przemocy poprzez podniesienie samooceny odbiorców i wzmocnienie ich poczucia sprawczości.
Dla nauczycieli:
„Przemoc w wychowaniu, a szkoła” –2 godz.
CEL: zwiększenie wiedzy nauczycieli na temat zależności pomiędzy niezaspokojeniem potrzeby bezpieczeństwa dziecka w domu, a jego funkcjonowaniem w szkole oraz zwiększenie wrażliwości i czujności nauczycieli na symptomy przemocy u dzieci.
Dla rodziców / pedagogizacja podczas zebrań z rodzicami:
- „Podmiotowość dziecka w wychowaniu” – 1 godz.
- „Komunikacja z dzieckiem. Komunikacja w rodzinie” – 1 godz.
CEL: Zwiększenie kompetencji wychowawczych rodziców.
Dla pracowników służb społecznych:
„Przemoc domowa w kontekście pracy służb społecznych” – 2 godz.
CEL: zwiększenie wiedzy na temat zjawiska przemocy domowej oraz podniesienie kompetencji służb społecznych w zakresie reagowania na przemoc przy wykorzystaniu dostępnych rozwiązań prawnych.
W celu realizacji zajęć z powyższej oferty należy kontaktować się z Ośrodkiem Interwencji Kryzysowej w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Płocku pod nr tel. 24 267 – 68 – 47 lub pod adresem e-mai: oik@pcpr.plock.pl