O PCPR - Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Płocku

Zadania Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Płocku

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie jest samodzielną jednostką organizacyjno-budżetową podporządkowaną bezpośrednio Zarządowi Powiatu, wchodzącą w skład powiatowej administracji zespolonej. Wykonuje zadania powiatu z zakresu pomocy społecznej (własne i z zakresu administracji rządowej), z zakresu przeciwdziałania przemocy domowej oraz rehabilitacji społecznej.

Wykaz prowadzonych rejestrów

  • rejestr skarg i wniosków – znajduje się w Dziale Analiz, Planowania i Obsługi Kancelaryjnej.
  • rejestr aktów – wewnętrznych – znajduje się w Dziale Analiz, Planowania i Obsługi Kancelaryjnej.
  • rejestr uchwał Rady Powiatu i Zarządu Powiatu w sprawach dotyczących funkcjonowania PCPR – znajduje się w Dziale Analiz, Planowania i Obsługi Kancelaryjnej.
  • rejestr wniosków na zaopatrzenie w sprzęt rehabilitacyjny, przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze – znajduje się w Dziale Rehabilitacji i Pomocy Instytucjonalnej
  • rejestr wniosków z zakresu likwidacji barier na potrzeby indywidualnych osób niepełnosprawnych – znajduje się w Dziale Rehabilitacji i Pomocy Instytucjonalnej
  • rejestr wniosków na turnusy rehabilitacyjne – znajduje się w Dziale Rehabilitacji i Pomocy Instytucjonalnej
  • rejestr obejmujący wykazy z zakresu pieczy zastępczej – znajduje się w Dziale Pomocy Rodzinie
  • rejestr decyzji o skierowaniu do domu pomocy społecznej – znajduje się w Dziale Rehabilitacji i Pomocy Instytucjonalnej
  • rejestr osób oczekujących na skierowanie do domu pomocy społecznej – znajduje się w Dziale Rehabilitacji i Pomocy Instytucjonalnej
  • rejestr przyznawanych świadczeń na pokrycie kosztów utrzymania dziecka umieszczonego w rodzinie zastępczej, rodzinnym domu dziecka, dodatkowych świadczeń przyznawanych rodzinie zastępczej i prowadzącemu rodzinny dom dziecka oraz pomocy przyznawanej osobie usamodzielnianej – znajduje się w Dziale Pomocy Rodzinie”
  • rejestr osób objętych schronieniem znajduje się w Ośrodku Interwencji Kryzysowej.

Informacja o domach pomocy społecznej prowadzonych przez powiat płocki

Na terenie powiatu funkcjonują domy pomocy społecznej następujących typów:

  1. dla osób w podeszłym wieku,
  2. dla przewlekle somatycznie chorych,
  3. dla przewlekle psychicznie chorych,
  4. dla dorosłych niepełnosprawnych intelektualnie,
  5. dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych intelektualnie.

Są to jednostki organizacyjne powiatu, wpisane do Rejestru domów pomocy społecznej województwa mazowieckiego, dysponujące łącznie 706 miejscami stacjonarnymi. Z uwagi na znaczną liczbę miejsc – okres oczekiwania w zasadzie nie przekracza 3 miesięcy. W przypadkach pilnych istnieje możliwość umieszczenia kolejnych osób od zaraz.

Dyrektor
Małgorzata Lewandowska
tel. 24 267-68-29

Godziny pracy i przyjęć interesantów
pn.- pt.: 7:30 – 15:30
Dyrektor przyjmuje interesantów w sprawach indywidualnych oraz skarg i wniosków w godzinach pracy jednostki.

Wszelkie prawa zastrzeżone © 2024 PCPR w Płocku. Projekt i wykonanie: Hedea.pl