Dla klas: I-III
- „O przemocy wśród dzieci”. – 1 godz.
CEL: przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej poprzez nabycie umiejętności w zakresie rozpoznawanie symptomów przemocy i reagowania na przemoc. - „Halo emocje! Jak być empatycznym?”. – 1 godz.
CEL: przeciwdziałanie przemocy poprzez nabycie wiedzy o emocjach i empatii.
Dla klas: IV-VI
- „Szkoła – grupa – ja”. – 1 godz.
CEL: przeciwdziałanie przemocy poprzez zwiększenie wiedzy i umiejętności w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa emocjonalnego w grupie rówieśniczej (klasie). - „O komunikacji rówieśniczej. Jak to dzisiaj działa?” – 1 godz.
CEL: przeciwdziałanie przemocy poprzez zwiększenie wiedzy i umiejętności w zakresie poprawnej komunikacji międzyosobowej. - „O Emocjach. Jak je okiełznać?” – 1 godz.
CEL: przeciwdziałanie przemocy poprzez zwiększenie wiedzy i umiejętności w zakresie źródeł emocji i ich regulacji. - „Każdy z nas jest inny i to jest fajne! Warsztaty tolerancji”. – 1 godz.
CEL: przeciwdziałanie przemocy poprzez kształtowanie prawidłowych postaw społecznych. - „Gra szyfrów, czyli jak się komunikować, aby być usłyszanym”. – 1 godz.
CEL: przeciwdziałanie przemocy poprzez zwiększenie wiedzy w zakresie komunikacji werbalnej i niewerbalnej.
Dla klas: VII-VIII
- „Młody człowiek w świecie wartości”. – 1 godz.
CEL: przeciwdziałanie przemocy poprzez zwiększenie wiedzy w zakresie rozpoznawania uniwersalnych wartości i korzyści wyboru. - „Młody człowiek na antywartościach.”. – 1 godz.
CEL: przeciwdziałanie przemocy poprzez zwiększenie wiedzy w zakresie rozpoznawania antywartości i negatywnych skutków ich wyboru. - „O Emocjach. Jak je okiełznać?” – 1 godz.
CEL: przeciwdziałanie przemocy poprzez zwiększenie wiedzy i umiejętności w zakresie źródeł emocji i ich regulacji.
Dla uczniów szkół średnich:
- „Potrzeby. Ja – Ty – My”. – 2 godz.
- „Geografia ludzkiego ciała i umysłu, czyli dlaczego każdy z nas ma granice”. – 1 godz.
- „Czego Ci brakuje, czego potrzebujesz? O emocjach trochę inaczej”. – 1 godz.
CEL: przeciwdziałanie przemocy poprzez zwiększenie wiedzy i świadomości na temat rozpoznawania potrzeb psychicznych (1) stawiania i przestrzegania granic (2) oraz emocjonalności jednostki (3) w wymiarze indywidualnym i społecznym.
Dla nauczycieli:
„Przemoc domowa wobec dziecka, a szkoła”. – 2 godz.
CEL – zwiększenie wiedzy na temat zależności pomiędzy niezaspokojeniem potrzeby bezpieczeństwa dziecka w domu, a jego funkcjonowaniem w szkole oraz zwiększenie wrażliwości i czujności nauczycieli na symptomy przemocy u dzieci.
Dla pracowników służb społecznych:
„Przemoc domowa w kontekście pracy służb społecznych”. – 2 godz.
CEL – zwiększenie wiedzy na temat negatywnych skutków zjawiska przemocy domowej oraz podniesienie kompetencji służb społecznych w zakresie reagowania na przemoc przy wykorzystaniu dostępnych rozwiązań prawnych.
W celu realizacji zajęć z powyższej oferty należy kontaktować się z Ośrodkiem Interwencji Kryzysowej w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Płocku pod nr tel. 24 267-68-47 lub pod adresem e-mai:oik@pcpr.plock.pl